jahodová raw tyčinka

Ak ešte nie ste fanúšikom jahôd, práve od teraz by ste sa ním mali stať!

Okrem toho, že čerstvé jahody sú šťavnaté, majú príchuť leta, a sú v podstate superpotravinou. Sú bohaté na vitamíny, ako napríklad vitamín C a K, magnézium, draslík či antioxidanty. Sú skvelou voľbou aj pre diabetikov, alebo tých, ktorí si strážia líniu. Jedna šálka jahôd obsahuje iba okolo 50 kalórií, 4 g vlákniny a 12 g sacharidov 😍

 

Pozrite sa čo všetko ste o jahodách doteraz nevedeli:

 

  1. Pomáhajú udržiavať zdravé srdce

Vďaka obsahu zdraviu prospešných antioxidantov, kyseline elagovej, katechínu či kvercetínu sú skvelou voľbou pre všetkých, ktorý chcú udržiavať svoje srdce v kondícii.

  1. Chránia proti rakovine

Už vyššie spomínaný kvercetín, katechín a iné flavonoidy obsiahnuté v jahodách spolu s antokyanínmi a vitamínom C spolu tvoria silní tím odhodlaný na boj proti rakovine či rastu nádorov.

  1. Vhodné pre diabetikov

Jahody sú síce, no to diabetikov nemusí vôbec znepokojiť, pretože sú až číslo 41 na tabuľke glykemického indexu potravín, to znamená že hladinu cukru aj po konzumácii udržujú stabilnú. zdravé jahody pre celiatikovPlus, pomáhajú znižovať riziko diabetu typu II.

  1. Trávenie

Jedna porcia tejto červenej dobroty poskytne až 3 – 4 gramy vlákniny, čo predstavuje 10 % odporúčaného denného príjmu. Vzhľadom na tento fakt môžu pomôcť v prevencii tráviacich ťažkostí či zápchy.

  1. Podpora prenatálneho zdravia

Folát je vitamín B odporúčané pre tehotné ženy, alebo pre tie, ktoré sa snažia počať. Práve jahody sú jeho skvelým  zdrojom. Na odporúčanú porciu ho obsahujú až okolo 20 mg. Folát je nevyhnutný hlavne v počiatočných štádiách tehotenstva, aby pomohol pri rozvoji mozgu dieťaťa 🧠, miechy a lebky a kyselina listová z jahôd môže napomôcť v predchádzaní určitých vrodených chýb.

  1. Regulácia krvného tlaku

Draslík je ďalšou dôležitou zložkou pre výživu srdca a na jednu porciu ho jahody obsahujú až 134 mg, čo z nich robí „stredne dobrý“  zdroj. Draslík môže pomôcť s reguláciou krvného tlaku, ba dokonca ho môže aj znížiť nakoľko pôsobí ako prirodzený pohlcovač nežiaducich účinkov sodíka.

  1. Redukcia zápalových procesov

Poznáte prístroj CRP, ktorým lekári zisťujú či ide o ochorenie vírusového alebo bakteriálneho pôvodu? Merajú ním hladinu C-reaktívneho proteínu. C-reaktívny proteín je látka produkovaná pečeňou, ktorá zvyšuje zápal v tele. Aj tu jahody dokážu pomôcť. Štúdia skúmajúca ženy, ktoré v priebehu týždňa konzumovali aspoň 16 a viac jahôd boli o 14 % menej náchylné na zvýšenie hladín C-reaktívneho proteínu.

  1. Prevencia proti vráskam

Sila vitamínu C v jahodách nemá konca.  Je totiž životne dôležitá aj pre produkciu kolagénu, ktorý pomáha zlepšiť pružnosť a pružnosť pokožky. Vzhľadom k tomu, že pri starnutí strácame kolagén, konzumácia potravín bohatých zdravé jahody na pleťna vitamín C môže viesť k zdravšej, mladšie vyzerajúcej pleti. 😚

Vitamín C však nie je jediným prirodzene sa vyskytujúcim protivráskovým bojovníkom nachádzajúcim sa v tomto ovocí. Obsahujú tiež už spomínanú kyselinu ellagovú, ktorá viditeľne zabraňuje deštrukcii kolagénu a zápalovým reakciám – dvom hlavným faktorom vo vývoji vrások – v bunkách ľudskej kože, po opakovanom vystavovaní sa UV-B lúčom poškodzujúcim pokožku.

  1. Krásna pleť

Jahody obsahujú kyselinu salicylovú, kyselinu alfa hydroxylovú (AHA) a kyselinu ellagovú, ktorá znižuje hyperpigmentáciu, zabraňuje akné a odstraňuje odumreté bunky kože.

Chcete mladistvú a hydratovanú pleť i pery? Skúste túto masku:

Rozdrvte 4-5 jahôd a dužinu premiešajte s lyžičkou medu. Naneste na tvár, nechajte zmes vyschnúť a opláchnite. Aplikujte aspoň 1 x týždenne.

  1. Imunita

Vitamín C sa tu už spomínal, a jahody sú jeho vynikajúcim zdrojom. Všetci veľmi dobre vieme, že jeho priaznivé účinky na imunitu sú nepopierateľné. Telo väčšiny cicavcov je schopné si ho produkovať samo, žiaľ ľudia medzi ne nepatria, a preto aby ste si svoju dennú porciu dopriali je vhodné konzumovať

som tvoja jahôdka

práve jahody. V jednej porcii totiž nájdete až polovicu (51,5 g) z množstva, ktoré denne potrebujete.

 

  1. Štíhla línia

Jahody zvyšujú produkciu adiponektínu a leptínu. Oba tieto sú hormóny, ktoré spaľujú tuk. Pomáhajú znižovať chuť do jedla, hladinu cukru v krvi, hmotnosť i redukovať tuk.

TIP : Nemáte radi čistú vodu alebo minerálku? Nakrájajte si do nej pár jahôd.🍓🍓  🍓Takto pripravený nápoj ušetrí kopec kalórií v porovnaní s bežnými sladenými nápojmi chutí skvele a navyše je zdravý, vďaka čomu ho môžete dať i deťom.

  1. Potrava pre mozog 🧠

Jahody sú bohaté na jód, vitamín C a fytochemikálie, ktoré pomáhajú udržiavať správne fungovanie nervového systému. Draslík, ktorého sú tiež zdrojom je spojený so zlepšenou kognitívnou funkciou a zvýšeným prietokom krvi do mozgu (lepšie myslenie). Výskum z harvardskej zdravotníckej školy ukázal, že konzumácia flavonoidov predovšetkým z jahôd a čučoriedok znižuje mieru poklesu kognitívnych schopností u starších ľudí. Dones babke nabudúce namiesto čokolády, misku tohto „červeného zlata“!

 

Nepodceň situáciu! Urob si poriadnu zásobu jahôd. Vďaka našej tyčinke z ❄️ lyofilizovaných (mrazom sušených) jahôd 🍓ich môžeš mať vždy po ruke, koľko len chceš.

Jej zloženie je: datle, mrazom sušené jahody 13%, jablko, jadrá sladkých mandlí

Pripravila: Iveta Škrabáková
Táto webstránky využíva pre svoju funkčnosť súbory cookies. Jej používaním s tým súhlasíte.