Vyspovedali sme majiteľa Gazdovského trhu
Mestský obchod s dušou vidiečana: Aj tak možno nazvať predajňu Gazdovský trh
Milá menšia predajnička, takmer na konci Dúbravky. Bežný spotrebiteľ si ju všimne zriedka, no ľudia s vášňou pre kvalitné jedlo naň nedajú dopustiť. Prečo sme si vybrali práve toto miesto, na prezentáciu našich tyčiniek? Dôvody sú veľmi jednoduché, priblíži vám ich i samotný majiteľ konceptu, čítajte! ?
Čo Vás vlastne viedlo k založeniu tohto konceptu?
„Obchod založil môj švagor Mário Hošala v Banskej Bystrici na jeseň roku 2013, kde sa v čase otvorenia narodilo jeho prvé dieťa. So ženou riešili čo bude vlastne ich dieťa jesť a kde to budú nakupovať a takto to celé vzniklo. Od počiatku so mnou konzultovali a radili sme sa. V lete 2014 sa potom otvorila táto predajňa aj v Bratislave. Pred Vianocami 2018 sa úspešne otvorila aj druhá prevádzka v Banskej Bystrici.“, prezrádza majiteľ prevádzky Tomáš Marek.
Čo je tu také, čo zákazník inde nenájde? Čím sa odlišuje Gazdovský trh?
„Okrem toho, že sa snažíme zákazníkom ponúkať tovar v kvalite a pôvode, v ktorom klasický sieťový obchod toto nedokáže, odlišujeme sa tým, že sme čisto rodinná firma s veľmi úzkym okruhom zamestnancov. Naša bratislavská vedúca je s nami napríklad od začiatku fungovania, väčšinu našich zákazníkov poznáme osobne, sú to často i susedia, známi našich zamestnancov,“ hovorí majiteľ Tomáš Marek.
Zákazníci tu majú dennú možnosť stretnúť sa nielen s personálom, ale tiež s majiteľom prevádzky, a teda všetky strany majú priame informácie, spätnú väzbu, ich požiadavky padajú na úrodnú pôdu, vďaka čomu vzniká vzájomná dôvera. Osobnému štýlu predaja tu prikladajú veľký zmysel a dôležitosť, pretože v dnešnej internetovej dobe je takéto niečo skutočne vítané.
„Obchod si takto plní i svoju „spoločenskú rolu“, napríklad mnoho starších ľudí sa sem chodí okrem nákupu tiež porozprávať, čo sa v bežnom supermarkete nedá.“, hrdo prezrádza majiteľ Gazdovského trhu Tomáš Marek.
V sezóne tiež ich auto vozí 2x týždenne čerstvé potraviny od lokálnych pestovateľov zeleniny, ovocia z rôznych JRD, vozia si svoje melóny, skladujú zemiaky či koreňovú zeleninu aby vydržala čo najdlhšie. Kto by si ale myslel, že na takomto niečom sa dá krásne zarobiť je na omyle. Vízia, že farmár pestuje, potom ide so všetkým na trh, je mylná. Ak si po plodiny neprídete sami, neprivezú vám ich, nieto aby ešte stáli niekde na trhu.
Toto všetko so sebou nesie množstvo práce i nákladov, ktoré častokrát nie je ani možné vyčísliť a reálne premietnuť do marže. Okrem toho si ale množstvo výrobkov vyrábajú i sami, ako napríklad lokše, zaváraniny, džemy, nakladané uhorky, kečup, nátierky a pod. S niektorými dodávateľmi aktuálne pracujú na vývoji viacerých produktov, o ktoré je dopyt zo strany zákazníkov. Aj tu krásne vidno, ako sa koncept snaží zákazníkom výjsť v ústrety.
Majú zamestnanci znalosť o potravinových intoleranciách?
Snažia sa mať prehľad, keďže množstvo produktov, ktoré máme je pre ľudí s rôznymi druhmi intolerancií. Dnes je už toho ale toľko, že je stále čo sa učiť, a hlavne vďaka nášmu osobnému prístupu, im to krásne ide vďaka zákazníkom: „Mnoho zákazníkov nás informuje a vzdeláva o jednotlivých potravinových intoleranciách“, prezradil majiteľ.
Prečo sa rozhodli predávať práve PINK ONION tyčinky?
Odpovede sú prozaické. „Chutia nám, páčia sa mi, majú skvelý obal i zloženie. Rovnako chcem podporiť domácich slovenských výrobcov,“ dodáva s úsmevom Tomáš Marek.
Článok pripravila Iveta Škrabáková