zero waste obchod

Ste Martin a Martina. Ako sa budú volať Vaše deti?

Rozmýšlali sme aj nad variantou, kedy by to bol Martin alebo Martina. Od toho sme však celkom rýchlo upustili s tým, že by to bolo už asi príliš. S Mkami by sme ale chceli pokračovať. Aktuálne máme favoritov Michal alebo Marína. Tak uvidíme, či sa to ešte nezmení keď príde na lámanie chleba 🙂


Kedy sa u Vás objavil nápad na podnikanie?

 Nápad vo všeobecnosti už celkom dávno. Bavíme sa asi o piatich rokoch v minulosti. Spoznali sme sa v práci, kde sme boli spolu väčšinu času. Keď sme sa rozhodovali o výpovedi, nevedeli sme si predstaviť denný režim ktorý by vyzeral tak, že sa ráno rozlúčime, každý odíde do svojej práce a uvidíme sa až večer. Spoločné podnikanie bolo preto medzi prvými možnosťami na stole.


Akým pracovným pozíciám ste sa venovali?

Obaja sme boli na marketingových pozíciách. A aby sme nehovorili tak zoširoka, konkrétne sa jednalo o trade marketing vo výrobnej spoločnosti. Na starosti sme teda mali stratégie, ktoré sme implementovali spoločne s našimi distribútormi, retailermi atď.


Ako dlho ste vymýšľali názov, aké ste ešte mali varianty?

Vymyslieť názov nám trvalo asi zo všetkého najdlhšie. Väčšina vecí už bola v plnom prúde, no názov visel niekde vo vzduchu. Už prichádzal čas, kedy sme si mali sadnúť s grafikom a prebrať našu vizuálnu identitu a my stále nič :D. Nakoniec sa stala vec ako z filmu. Nepamätám si presne čo sa mi snívalo, ale uprostred noci som sa zobudil s tým, že BEZOBALiS. Rýchlo som si to zapísal do mobilu a spal ďalej. Keď sme sa na to ráno spoločne pozreli, tak sa nám to celkom páčilo. Do stretnutia s grafikom sa nám už nič, čo by sa nám páčilo viac, nepodarilo vymyslieť. Už si ale nepamätáme, s akými variantami sme ešte pracovali. To možno svedčí o tom, že neboli až také dobré 🙂

BEZOBALiS


Okrem bezobalového obchodu sa venujete aj vzdelávaniu spoločnosti k problematike zbytočného odpadu. Ako to funguje?

Veľmi individuálne. V rámci našej bežnej činnosti sa snažíme verejnosti pravidelne pripravovať zaujímavé a aktuálne informácie z tejto problematiky, najmä prostredníctvom našich sociálnych sietí. Okrem toho ale prednášame vo firmách, na školách a verejných podujatiach. Máme za sebou aj niekoľko projektov vo firmách, kde sme sa venovali úzkemu miestu, navrhli riešenia, odkomunikovali zamestnancom aj manažmentu, pričom to malo za následok väčšiu angažovanosť z strany zamestnancov a nižší dopad kancelárie alebo prevádzky na životné prostredie.


Na čom si u vás zákazníci radšej pomaškrtia? Slané či sladké dobroty?

Je toho mnoho – od remeselných čokolád, cez lyofilizované ovocie v rôznych polevách až po slané maškrty zo strukovinovej múky v rôznych príchutiach ako pizza, špenát či cvikla. Veľmi obľúbenými sú aj raw tyčnky Pink Onion, ktoré si nachádzajú priaznivcov najmä medzi ľuďmi, ktorí radi turistikujú keďže je to super zdroj energie na cestách. No a pomaličky si k nim hľadajú cestu aj fitnesáci, keďže objavili aj jej proteínovú verziu.

Proteínová tyčinka


Aké máte ďalšie plány?

Plánov je mnoho a niekedy nevieme, čo skôr. Je však pravdou, že korona nás prinútila aj mnohé plány zmeniť a prispôsobiť sa niečomu, s čím sme vôbec nepočítali. Preto asi budeme s našimi plánmi teraz asi zdržanlivejší, keďže ešte poriadne neviem čo nás čaká a či sa situácia nezopakuje.

Martine a Martinovi želáme príjemné chvíle s ich zákazníkmi 🙂

X
Táto webstránky využíva pre svoju funkčnosť súbory cookies. Jej používaním s tým súhlasíte.