bezobalový obchod

V sérii článkov o tom, kde dobre, zdravo a hlavne „ružovo“ nakúpiť pokračujeme aj takto v predvianočnom čase. Tento krát sme si vzali pod drobnohľad nášho obľúbeného klienta Šanuj v Hlohovci. Pýtate sa prečo je obľúbený? Dôvod je prozaický. Predsa ako každý správny podnikateľ, máme radi tých, kde sa najviac predáva. ? No čo, sranda musí byť. Ale teraz vážne, takýchto obchodíkov by sme chceli viac, hlavne kvôli vám!

Takto sme vyspovedali majiteľku Katku:

Kedy a ako vznikol nápad na podnikanie?

Obchod sme otvorili 20.júla… Ešte začiatkom roka sme si zajednali letnú dovolenku, lebo sme takéto niečo vtedy vôbec nemali v pláne Nápad skrsol možno niekedy vo februári, marci a začiatkom apríla sme hneď natrafili na vhodné priestory. Vďaka minimalistickému a ekologickejšiemu prístupu k životu sme ušetrili nejaké peniaze, tak sme sa rozhodli, že ich
investujeme do motivácie druhých k podobným myšlienkam.

Prečo názov Šanuj? Kto ho vymyslel?


Moja najlepšia kamarátka, kolegyňa inštruktorka skupinových cvičení, osobná cukrárka pri každej príležitosti, je mimo všeličoho iného aj dvornou marketingovou manažérkou a grafičkou pre náš obchod  Spolu s Dominikou a našimi manželmi sme jedného pekného večera zasadli a za tento úžasný názov ďakujeme práve jej. “Šanuj” vyjadruje postoj k šetreniu životného prostredia ❤️ ? , a zároveň náklonnosť k filozofii Zero Waste, čo v konečnom dôsledku šetrí aj peňaženku. Ušanuješ teda nákupom u nás toho veľa.

Mnoho ľudí i podnikateľov v Hlohovci vraví, že sa tu ťažko podniká. Aké sú Vaše prvotné skúsenosti?


Áno, mnoho ich to vraví. Nemám skúsenosti s podnikaním v iných mestách… Zastávam názor, že ak robím niečo, čomu verím, a zároveň robím všetko pre to, aby to fungovalo, musí sa dostaviť pozitívny výsledok. V tejto rovnici mesto nie je zásadnou premennou.

Ako sa dá začať podnikať, keď máte 1 malé dieťa a druhé „na ceste“?

S veľkou pomocou starých rodičov  Jedine tak. Bez nich by to bolo veľmi náročné. Máme podporu v rodine. Samozrejme, pochybnosti sa objavili, no nikto nás neodrádzal. Len mali obavy. A budem sa opakovať – ak niečomu verím…deti ako premenná sú skôr motiváciou ako prekážkou v rámci našej filozofie.

Sortiment zakaždým rozširujete. Kam to až chcete dotiahnuť?

Nateraz, “predpôrodne”, uzavrieme sortiment viac menej tak, ako je. Po novom roku máme v pláne pridať múky, možno chladené výrobky.

Predávate i tyčinky od PINK ONION. Čo na ne vravia zákazníci?

Tyčinky od PINK ONION sú jedným z našich najpredávanejších produktov. Nezriedka si zákazníci kupujú aj 4-7 kúskov naraz. Chvália zloženie, chuť a samozrejme, možnosť nakúpiť ich bez tvorby zbytočného odpadu.


Koľko zákazníkov vás cca denne navštívi? Všetci si niečo kúpia alebo chodia aj iba „okukávači“?

Zatiaľ stále začíname, tak aj počet zákazníkov je rôzny, niekedy ledva 10-15 (dážď pešej zóne zvlášť neprospieva ), inokedy aj 30. V Hlohovci sme jediný obchod tohto zamerania, tak si ľudia prídu aj pozrieť zo zvedavosti, ako to u nás funguje.

Katke s rodinou držíme palce. Veľa zdravia a úspešné podnikanie. Martin a Ivet z PINK ONION.

Článok pripravila Iveta Škrabáková

X